Monday 22 October 2012

Melawan rasa

Hati rasa sayu..
Hampir berputus asa..
Semakin aku kuat melawan rasa, semakin kuat juga rasa itu ada..
Ibarat menunggu bulan jatuh ke riba, bulan tak jatuh tapi buah durian yang jatuhnya..
kalau buah durian boleh jugak rasa isinya..tp cuma kulit yg muncul jua..
Aku pasrah dan redha..

Ya Allah, Ya Rabbi, Ya Tuhanku..
aku tak terdaya..kuatkan dan tabahkan hati ini..
Mungkin ini ujianMu untukku supaya aku lebih menghargaiMu..
Kau permudahkanlah urusan hidupku ini dan jangan kau mungkarkannya Ya Allah..

Ya Allah..
segala ingatanku hanya pada kekuasaanMu
Kau hapuskanlah segala gundah dalam jiwaku ini..

Ya Allah Ya Rabbi..
Aku pohon perlindungan dan keredhaan daripadaMu..
Kau janganlah lalaikan aku..
Dan Kau lindungilah aku dari segala musibah..
Amin....

#Janganlah berputus asa. Tetapi kalau anda sampai berada dalam keadaan berputus asa, berjuanglah terus meski dalam keadaan putus asa..


......dan aku semakin terus mencuba dan mencuba...berusaha dan terus berusaha.......



No comments: